امام جمعه ابرکوه:

حکام سرسپرده و مرتجع منطقه و آمریکا ناچار به تسلیم شدن در برابر عزم آهنین مردم خواهند بود.

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا: حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته ابرکوه، فجایع دلخراش لیبی و به ویژه بحرین را عمیق توصیف کرد و از سازمانهای بین المللی حقوق بشر که در قبال این فجایع سکوتی جانبدارانه دارند به شدت انتقاد کرد.

امام جمعه ابرکوه، لشکرکشی عربستان و امارات به بحرین را محکوم و آن را اقدامی ظالمانه خواند و اظهار داشت : دنیا بداند که حکام سرسپرده و مرتجع منطقه و نیز آمریکا که با چراغ سبز او این فجایع صورت می گیرد، ناچاربه تسلیم شدن در برابر عزم آهنین مردم خواهند بود.

حسینی افزود: دودمان آل خلیفه سعود و آل نحیان به زودی در آتش قهر ملتها خواهد سوخت.

امام جمعه ابرکوه مناسبتهای پایانی سال 89 ، از جمله سالروز قیام مختار به خونخواهی امام حسین (ع) که پنج سال بعد از شهادت امام حسین (ع) صورت گرفت و نیز سالروز ملی شدن صنعت نفت وهمچنین فرا رسیدن عید باستانی نوروز رانیز گرامی داشت.

امام جمعه ابرکوه، همچنین دوم فروردین سالروز حمله وحشیانه نظامیان شاه به طلاب مدرسه فیضیه قم در سال 42 در یاری امام راحل و سوم فروردین ، سالروز تاسیس حوزه علمیه قم توسط آیت الله شیخ عبدالکریم حایری یزدی را نیز مورد تجلیل قرار داد.

وی در ادامه بحث تعامل اجتماعی در هفته گذشته اظهار داشت : مردم بالفطره به دنبال سعادت جوئی و موفقیت هستند.

به گفته نماینده ولی فقیه و امام جمعه ابرکوه ،گرچه انگیزه های مختلف ، مصادیق و مظاهر موفقیت را هم متفاوت کرده ، اما اصل موضوع ، مقوله ای مشترک است .

وی حسن تعامل در زندگی را یک ضرورت خواند و افزود: سعادت جامعه متوقف بر ارزش و بهای آن خانواده است یعنی نوع تفکر ، نگرش و رفتارهای نیک و بد خانواده ، سرنوشت نیک و بد جامعه را رقم خواهد زد.

حسینی تاثیر خانواده ها بر رفتارهای اجتماعی،چه در زمینه هنجارها و چه ناهنجاریها را عمیق و وسیع ذکر نمود و عادات و رسوم و عقاید و سنتهای خانواده را در کلیه شئونات زندگی اجتماعی مشهود دانست.

به گفته حسینی و در این خصوص ، نقش مسئولانه پدر به عنوان قّیم زندگی از اهمیت خاصی برخوردار است که باید به صورت صحیح و نه فقط در بعد معیشتی و رفاهی ، که در بخش دینی ، تریبتی و فرهنگی نیزاین مدیریت اعمال شود.

وی این مسئولیت را مسئولیتی شاخص ذکر نمود وخاطر نشان ساخت که از این رو، تباه سازی فرهنگی یک خانواده ، کمتر از نادیده گرفتن حقوق مادی آنان نیست که به مدیریت پدر در خانواده باز می گردد.

وی درادامه بحث خود، بر داشتن حسن خلق و رفتار حسنه ، عفو و اِغماض و گذشت از یکدیگر و سخت گیری نکردن و خرده نگرفتن از هم ، حاکم کردن رِفق و مدارا در خانواده و آموزش اصول زندگی برفرزندان ، تاکید نمود.

امام جمعه ابرکوه همچنین توصیه نمود تا درتعامل اجتماعی ، مردم کینه ها را کنار بگذارند و همزمان با خانه تکانی عید و سال جدید، خانه دل را نیز از زنگارهای عداوت و کینه پاک نمایند، زیرا کینه ، بحرانهای زندگی را افزایش داده و منازعات را بیشتر می کند.

حسینی تأکید کرد که ، در رفتار اجتماعی در مقابل بداخلاقی ها و بدرفتاریها تصمیم به مقابله به مثل نگیرید ، بلکه بنا را بر تحمل و سازگاری و گذشت بگذارید تا خداوند از تقصیرات شما بگذرد.

وی همچنین از مردم خواست تا حلم و بردباری در برابر جهل و نادانی دیگران و رعایت ادب در برابر بی ادبی آنان ، نقد پذیری و خیرخواهی و پذیرش نصیحت ناصحین و پرهیز از تکبر و غرور را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

نمازگزاران جمعه ابرکوه در پایان نماز جمعه این هفته ابرکوه با شرکت در یک راهپیمائی با شکوه، کشتار مردم بحرین را محکوم نمودند و فریادهای آنان در حمایت از مردم مظلوم منطقه در فضای شهر طنین انداز شد.

مردم ابرکوه همچنین خواستار پایان یافتن دخالت های آل سعود و کشور امارات در کشور بحرین شدند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا